cele mai populare postări

joi, 22 martie 2018

capitolul 22

Din fericire, exista si exceptii, una fiind reprezentata de Michael Behe, actualmente profesor de biochimie la Universitatea Lehigh din Pennsylvania (SUA), care, în 1996, si-a publicat cartea "Darwin's Black Box-The Biochemical Challenge to Evolution" (Cutia Neagra a lui Darwin - Evolutia în fata provocarilor biochimiei) la care m-am referit, pe scurt, în numarul X al acestui serial. Criticii, neavînd argumente solide pentru a-l combate, s-au legat de faptul ca permite convingerilor sale religioase, Behe fiind romano-catolic, sa-i întunece gîndirea stiintifica. 
Un interviu recent acordat de profesorul Behe revistei "Treziti-va" (Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania), nr. din septembrie 2006, ne va da posibilitatea sa aflam cîteva din argumentele sale, devastatoare pentru "fosilizata" teorie a lui Darwin. 

"Treziti-va": De ce credeti ca viata atesta existenta unui proiect inteligent?
Profesor Behe: Ori de cîte ori observam un sistem compus din mai multe parti ce îndeplinesc functii complexe, deducem ca exista un proiect inteligent. Sa ne gîndim, bunaoara, la masinile pe care le folosim zilnic: o masina de tuns iarba, un automobil sau alte lucruri mai simple. Un exemplu pe care-mi place sa-l folosesc este cursa de soareci. 
Tragem concluzia ca acest sistem este proiectat, deoarece vedem diferite componente ale lui dispuse în asa fel încît sa îndeplineasca o functie: aceea de a prinde soareci. Stiinta o progresat suficient ca sa dezvaluie cum functioneaza viata la nivel molecular. Si, spre surprinderea noastra, oamenii de stiinta au descoperit o masinarie complexa, functionala chiar la nivelul molecular al vietii. De pilda, în celula vie exista mici "camioane" moleculare care transporta provizii dintr-o parte a celulei în alta. Exista si micute "indicatoare" moleculare care îndruma "camioanele" spre stînga sau spre dreapta. Unele celule au si "motor" care propulseaza celulele în lichid. Cînd, într-un alt context, observam un sistem complex care functioneaza, conchidem numaidecît ca acesta a fost proiectat. Nu avem alta explicatie pentru un sistem atît de complex, cu toate ca teoria darwinista sustine ceva diferit. Întrucît experienta acumulata de-a lungul timpului ne spune ca astfel de sisteme atesta existenta unui proiect, avem toate motivele sa credem ca si sistemele moleculare au fost proiectate în mod inteligent. 
"Treziti-va": De ce credeti ca majoritatea colegilor va dezaproba concluziile cu privire la existenta unui proiect inteligent? 
Profesor Behe: Multi oameni de stiinta dezaproba concluziile la care am ajuns, deoarece îsi dau seama ca ideile existentei unui proiect inteligent au implicatii extrastiintifice, care, dupa cît se pare, îndreapta atentia spre ceva superior naturii. Concluzia mea îi incomodeaza pe multi. Eu, însa, înteleg ca stiinta trebuie sa mearga pe urmele dovezilor, oriunde ar duce ele. Cred ca e o lasitate sa renunti la o idee care este atît de bine sustinuta de dovezi, doar pentru ca ai impresia ca are implicatii filosofice neavenite. 

"Treziti-va": Cum le raspundeti criticilor care sustin ca a accepta ideea existentei unui proiect inteligent înseamna a promova ignoranta? 
Profesor Behe: Concluzia referitoare la existenta unui proiect inteligent nu izvoraste din ignoranta. Ea nu se naste din ce nu stim; ea se naste din ce stim. Cînd Darwin si-a publicat lucrarea "Originea speciilor" acum 150 de ani, viata parea simpla. Oamenii de stiinta credeau ca celula este atît de simpla, încît a aparut, probabil, dintr-o data, pe fundul oceanului. Însa, de atunci, stiinta a descoperit ca celula este uluitor de complexa, mult mai complexa decît masinariile secolului al XXI-lea. Acest sistem complex functional dovedeste existenta unui proiect care slujeste unui scop. 

"Treziti-va": Ofera stiinta vreo dovada ca evolutia ar fi putut crea prin selectie naturala mecanismele moleculare complexe despre care vorbiti? 
Profesor Behe: Daca veti studia lucrarile stiintifice, veti descoperi ca nimeni nu a facut pîna acum un demers serios - un demers experimental sau un model stiintific detaliat - pentru a demonstra cum au aparut aceste mecanisme moleculare prin evolutie. Si asta, în ciuda faptului ca, în cei 10 ani de cînd mi-am publicat cartea, mai multe organizatii stiintifice, precum Academia Nationala de Stiinta si Asociatia Americana pentru Dezvoltare Stiintifica, le-au cerut insistent membrilor lor sa combata pe orice cale ideea potrivit careia viata ofera dovada existentei unui proiect inteligent. 

"Treziti-va": Ce le raspundeti celor care sustin ca anumite caracteristici ale planetelor si animalelor arata ca proiectul ce sta la baza lor prezinta deficiente? 
Profesor Behe: Simplul fapt ca nu stim de ce un organism are o anumita caracteristica, nu înseamna ca aceasta nu are un rol însemnat. De pilda, despre asa-numitele organe rudimentare se credea odata ca demonstreaza deficientele proiectului ce sta la baza corpului uman si a altor organisme. Despre apendice si amigdale, bunaoara, se credea mai demult ca sînt organe rudimentare si erau de obicei înlaturate. Dar, încît s-a descoperit ca aceste organe au rolul lor în sistemul imunitar, nu au mai fost considerate organe rudimentare. 
Si, sa nu uitam ca în biologie anumite lucruri par a se produce din întîmplare. Dar simplul fapt ca masina mea are o urma de lovitura sau o pana de cauciuc nu demonstreaza ca masina sau cauciucul nu are la baza un proiect. În mod asemanator, faptul ca anumite lucruri se produc din întîmplare în biologie nu demonstreaza ca masinaria moleculara complexa si sofisticata a vietii a aparut din întîmplare. Argumentul pur si simplu nu e logic.
 În precedentele articole am evidentiat faptul ca anunnaki/elohimii comunicau cu oamenii prin intermediul chivotului (conform scrierilor sumeriene si Bibliei) sau efodului (dispozitiv mentionat doar în Vechiul Testament). În plus, în Cartea cartilor apare si o altfel de comunicare, uneori chiar între Yahweh/Anu si profetii Poporului Sau, si anume prin intermediul unor implanturi. Cîteva exemple de primire a acestora:
1) Profetul Ezechiel, dupa ce a vazut slava/nava lui Yahweh/Anu, a primit de la Acesta un implant: "Si El mi-a zis: ''Fiu al omului... manînca sulul acesta si du-te sa vorbesti casei lui Israel''. Am deschis gura si mi-a dat sa manînc sulul acela. El mi-a zis: ''Fiu al omului, hraneste-ti trupul si umple-ti pîntecele cu sulul acesta pe care ti-l dau!''. L-am mîncat si în gura mea a fost dulce ca mierea (ambalajul comestibil al implantului - n.a.)... ''Fiu al omului, le-am pus pazitor peste casa lui Israel. Cînd vei auzi un cuvînt din gura Mea, sa-i înstiintezi din partea Mea" (Ezechiel 3:1-3, 17).
2) Si profetul Ieremia, dupa ce vede un "cazan clocotind", primeste dispozitivul respectiv: "Apoi Domnul Si-a întins mîna si mi-a atins gura. Si Domnul mi-a zis: ''Iata, am pus cuvintele Mele în gura ta... Dar tu, încinge-ti coapsele, scoala-te si spune-le tot ce-ti voi porunci" (Ieremia 1:9, 17). "Cînd am primit cuvintele Tale, le-am înghitit" (Ieremia 15-16).
3) Aflat pe Statia/Planeta Nibiru, profetul Isaia accepta sa fie mesager al anunnakilor/elohimilor: "Am auzit glasul Domnului, întrebînd: ''Pe cine sa trimit si cine va merge pentru Noi?''. Eu am raspuns: ''Iata-ma, trimite-ma''... un carbune aprins (implantul - n.a.) în mîna... mi-a atins gura cu el... a zis atunci: ''Du-te si spune poporului acestuia..." (Isaia 6:6-8).
4) Profetul Daniel, dupa ce se întîlneste cu "un om îmbracat în haine de in", este "întarit" printr-un "tratament" asemanator: "Si iata ca cineva care avea înfatisarea fiilor oamenilor s-a atins de buzele mele. Eu am deschis gura, am vorbit si am zis celui ce statea înaintea mea: ''Domnul meu, viziunea aceasta m-a umplut de groaza si am pierdut orice putere!... Atunci cel care avea înfatisarea unui om m-a atins din nou si m-a întarit" (Daniel 10:16-19).
5) Ajuns si el pe Planeta Zeilor, Ioan a primit implantul prin care s-a supravegheat buna redactare a Apocalipsei (Revelatiei): "Si glasul pe care-l auzisem din cer mi-a vorbit din nou, zicînd: ''Du-te, ia carticica deschisa din mîna îngerului care sta în picioare... Ia-o'', mi-a zis el, ''si manînc-o; ea îti va amarî pîntecele (usoara iritatie gastrica pîna în momentul absorbtiei - n.a.), dar în gura ta va fi dulce ca mierea''. Am luat carticica din mîna îngerului si am mîncat-o; în gura mea a fost dulce ca mierea; dar, cînd am mîncat-o, mi s-a umplut pîntecele de amaraciune. Apoi mi-au zis: ''Trebuie sa prorocesti din nou cu privire la multe popoare, neamuri, limbi si multi împarati" (Apocalisa 10:8-11).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu