cele mai populare postări

duminică, 28 ianuarie 2018

a 110-a zi


Îmi adun din noapte vise                     Suflă înfiorător                       Miezul nopţii vine-ncet,
ce nicicui nu-mpărtăşesc                     scuturând petale mute           gene lunecă de plumb
când se-aştern ninsori furişe               din îndepărtatul nor               şi din albul insolent
în cerdacul strămoşesc.                        peste tâmplele cărunte.          suie-n ceruri un porumb.

Nu-mi conduc afară pasul,                 Lângă sobă, spectator,            Sting lumina în odaie,
timpul rece mă reţine                          petrec orele sublime,               capul pun pe pernă, jos,
sugrumând în faşă glasul;                   și nu-mi pasă că-n decor        pentru-o clipă, o văpaie
mi-s cuvintele puţine.                          se şterg urmele debile.            trece-n geamul zgrumţuros.

Albul pur mă obsedează,                    Orizontul nu e clar,                  Nu aud cum urlă vântul
vântul mi-l depune-n uşă                   fulgii zbor nestingheriţi            tremurând tabla pe casă,
şi pe geamuri creionează                    în costume de cleştar                nici cum râde azi pământul
picturi fără de mănuşă.                       peste pomii înnegriţi.               învelit în cerga groasă.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu